zondag, dag 6

Van vrijdag op zaterdag had ik scoutingkamp. Daar wordt altijd veel gesnacked en gesnoept. Zo ook vrijdag tijdens de film, de kinderen kregen popcorn. Ik vind zoute popcorn echt niet lekker dus wilde voor iets van chips kijken in de supermarkt. In verrassend veel chips zit suiker. Mijn favoriete chips is de paprikavariant, maar die mag ik helaas niet eten deze maand.

In de winkel ontdekte ik kaassoufflés, hier zit geen suiker aan toegevoegd! Dus die hebben we 's avonds gemaakt voor alle leiding.

Zaterdag overdag heb ik een lesje gezonde voeding gegeven waarbij de kinderen zelf groentespiesjes, vruchtenyoghurt, appelmoes en banaan-ei pannenkoekjes mochten maken. Handig voor mij omdat ik op die manier geen ongezonde verleidingen had. Het ontbijt was wel gek, er is altijd zoet beleg, salami, kaas en pindakaas. Alleen aan de kaas was geen suiker toegevoegd, aan de rest wel. Ook in de winkels valt het me op dat goedkope varianten van producten vaak suiker in de ingrediëntenlijst hebben staan. Dit was bijvoorbeeld het geval met simpele crackers. Als typische student ben ik geneigd om de goedkoopste variant te halen, maar daar zat suiker in en in de duurdere niet.

Lichamelijk merk ik nog niet echt veranderingen, misschien komt dat ook doordat het dus afgelopen donderdag even mis ging. Ik moet zeggen dat ik wel veranderingen verwacht had. Dat ik me heel moe zou voelen of juist super energiek. Wel snack ik nu minder doordat ik beter moet opletten op wat ik eet. Grappig vind ik dat ik ondanks het vele snacken, niet ben aangekomen dit weekend.

Ik neig nu sneller naar dingen zoals suikervrije limonade om toch aan mijn behoefte naar zoetigheid te voldoen.

Ohja, gisteravond had ik curry gemaakt, maar helaas zat er in de currypasta suiker, hier kwam ik pas na het eten achter en ik had over dus de rest zit in mijn vriezer. Dit ga ik waarschijnlijk wel gewoon eten komende maand, want weggooien is pas echt zonde. Dan eet ik liever dat kleine beetje suiker wel.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!