familiebezoek

Gisteren was ik bij mijn oma's op bezoek met mijn ouders. Mijn oma's zijn lieve mensen, maar heel erg gefocust op eten, ze bieden je altijd wat lekkers aan en nee zeggen is niet echt een optie. Het aandringen is in de afgelopen jaren al veel minder geworden gelukkig, maar er is wel altijd iets lekkers voor bij de koffie. Ik hoefde natuurlijk niet en tot mijn verbazing begrepen ze het. Zodra ik zei dat het voor school was en niet voor de lijn vonden ze het prima :)

Ik merk dat ik nog steeds meer eet dan vroeger. Ik was gewend om heel weinig te eten en dan een zak snoep of reep chocola per dag naar binnen te werken. Maar ik ben langzaam maar zeker aan het afvallen en dat vind ik wel leuk. Zeker omdat het nu niet echt moeite kost. Dus die maand niet snoepen in februari gaat me zeker lukken. Dat vind ik een heel fijn en geruststellend idee, dat ik dit gewoon kan. Ook als het niet voor school is.

Gisteren zei mijn vader dat ik nu een stuk rustiger en minder opgefokt ben dan vroeger, dat was leuk om te horen. Ik voel me nu ook en stuk beter in mijn vel. Ik zelf merk het trouwens nog niet echt hoor, dat ik rustiger ben. Ik heb nog steeds regelmatig veel teveel energie (daar worden mn vrienden soms een beetje gek van), maar dat hoort gewoon bij mijn persoonlijkheid. Ik heb dat al lang geaccepteerd :)

Melkchocola bevat dus per 100 gram 555 kcal, havermout maar 375kcal per 100 gram. 100 gram havermout is voor mij ontbijt voor 2 dagen (met wat frambozen erdoorheen, maar dat is ook maar 20kcal) Een reep chocola was voor mij een snack voor in de avond en mijn comfortfood. Nu niet meer :)

Als ik me rot voel maak ik gewoon een kom havermoutpap, veel betere keuze.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!