cravings

Oke dus het idee was om een keer in de twee dagen een kort stukje te typen, ik ben met mijn vorige post maar gestopt omdat hij zo lang werd, maar er valt nog zoveel te vertellen.

Gisteravond had ik voor het eerst sinds deze challenge echt zin in snoep, best wel snel, na drie dagen al. Ik heb toen wat chips gegeten, naturel, want in mijn lievelingschips (paprikasmaak) zit suiker. In bugles zit trouwens ook suiker, dus die moest ik afwijzen toen ik bij mijn ouders op bezoek was. Vandaag ben ik op werk, wat best saai is. Ik werk in een souvenirswinkel en soms heb je van die dagen met heel weinig klanten. Ik ga vaak snoepen als ik me verveel, wat nu natuurlijk niet mag. Maar vanochtend had ik opeens zoveel honger, na het ontbijt nog. Ik had gewoon echt zin in iets lekkers. Op werk verkopen we ook kaaszoutjes, naast dropjes en chocola. Ik had er zoveel zin in dat ik het bijna gekocht had, de zoutjes natuurlijk, niet het snoep. Eerst de verpakking gecheckt; suiker. Waarom zit overal suiker in???

Ik ben ook echt niet goed voorbereid, heb wel al het snoep wat thuis nog in mijn kast lag weggegooid, maar niks ervoor in de plaats gehaald. Het scheelt dat ik niet vaak thuis ben, maar ik heb dus niks tegen de cravings. Fruit eten helpt eventjes, maar de drang naar snoep blijft.

Vannacht heb ik een kampje op scouting, hier wordt altijd veel gesnoept door de kinderen. Meestal doe ik mee, maar dat kan nu natuurlijk niet. Daarom heb ik bedacht dat ik morgen een soort van workshop over gezonde voeding ga geven, de kinderen gaan met onze hulp gezonde snacks maken en ik kan mee snoepen! Toch wel leuk om leiding te zijn af en toe.

Ik heb dus al de hele dag zin in eten, maar mijn eten is op. Op een paprika na, maar dat was niet bepaald wat ik in gedachte had. In principe mogen zoetstoffen wel tijdens de sugarchallenge, ik wilde deze ook uitsluiten, maar kon me niet beheersen en heb toch een cola light en wat suikervrije kauwgom op. Zelfbeheersing is best wel moeilijk!

Ik begin het idee te krijgen dat ik toch echt verslaafd ben aan suiker. Soms denk ik dat dat niet bestaat, dat het allemaal mentaal is. Waarschijnlijk is het dat ook deels, maar de drang naar snoep blijft... Ik ben pas op dag 4, nog 26 dagen te gaan.

Over 2 dagen een nieuwe update!

Reacties

Reacties

Mama

Mooi geschreven Deusa. Heel duidelijk ook.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!