nu al mislukt

Mijn titel verraad het al een beetje natuurlijk, ik heb gefaald. Ik zal jullie vertellen hoe het kwam.

Laat ik beginnen met het feit dat mijn vader altijd honing in zijn koffie en thee drinkt. Van 2 op 3 januari sliep ik bij mn ouders en was ik thee aan het zetten. De honingpot zat ook aan de buitenkant een beetje onder waardoor de honing aan mijn vingers plakte, normaal gesproken lik ik dat eraf, gelukkig dacht ik er net op tijd aan dat dat niet mocht en heb ik netjes mijn handen gewassen. Tot zover ging het dus prima.

Tot gisteravond dan...

Mijn moeder houd heel erg rekening met wat ik wel en niet eet (normaal gesproken eet ik bijna alles), gisteravond ook. Ze had rode kool gehaald omdat ik daar heel erg van houd, maar maakt het altijd klaar met appelcompote en daar zit natuurlijk suiker in. Daarom is ze speciaal voor mij nog langs de winkel gegaan om witlof te halen. Witlof eten we altijd in saladevorm met appel erdoorheen. Met een sausje van yoghurt en een beetje mayonaise. Dit had ze dus voor me klaargemaakt, helaas zit in mayonaise ook suiker. Ik heb het wel gegeten, want weggooien is echt heel zonde, maar het bewijst maar weer hoe erg je moet opletten en op verpakkingen moet kijken tijdens de challenge.

Maar de mayonaise was het ergste nog niet. Ik houd heel erg van dansen en 's avonds gingen we uit, gelukkig zit in bier geen suiker, anders zou ik deze maand denk ik niet overleven... Maar het was wat later op de avond en ik had dorst, een van mijn vrienden drinkt nooit, dus die had eerst een paar keer water en toen een cola. Zonder na te denken vroeg ik of ik een slokje mocht om mijn dorst te stillen. Dom, dom, dom. Als je even vergeet dat je met deze challenge bezig bent is het zo makkelijk om vergissingen te maken. Zeker oude gewoontes zijn moeilijk af te leren.

Verder naar vanochtend. Ik werk vandaag de hele dag en vanavond slaap ik een nachtje op het clubgebouw met de kinderen van scouting. Dit laat weinig tijd over om te eten omdat het meteen aansluit. In dit soort gevallen haal ik meestal onderweg naar werk een maaltijdsalade die ik vlak voordat ik weg moet op kan eten. In ALLE maaltijdsalades van de Albert Heijn zitten suiker... Ik baal hier enorm van omdat zo'n maaltijdsalade toch gauw een of twee keer per week mijn avondeten is. Ik moet dus iets anders gaan bedenken voor vanavond.

Waarschijnlijk wordt het een broodje met avocado en tomaat of zoiets degelijks, zodat het sowieso niet mis kan gaan, ik baal nog steeds van gisteravond namelijk. Vanochtend heb ik ook even een noot-rozijntwister gehaald als lunch, omdat die geen verpakking heeft en er dus geen ingrediënten op staan keek ik net even op de site, geen toegevoegde suikers, YESSS

Vanavond in de winkel moet ik weer goed opletten wat ik koop, in veel afbakbroodjes zit namelijk suiker, dus dat zal bij de broodjes uit de bakkerij ook het geval zijn.

Ik had niet verwacht dat er zoveel planning bij zo'n challenge zou komen kijken...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!